Profese a jejich systém.

Limets
Příspěvky: 43
Registrován: 08 čer 2018, 17:20

Profese a jejich systém.

Příspěvekod Limets » 24 črc 2018, 23:31

Zdravím komunito,
po rozhovoru s pár hráči a členy GMT jsem se rozhodl sepsat takovou myšlenku k profesím. Není to rozhodně kompletní systém, je tam jen pár myšlenek, ani to neřeší technickou stránku. Řeší to pouze to, jak by se měl produkt dostat ke spotřebiteli.
Nelíbí se mi klasický systém, kde se pouze vyfarmí pár kůží, pak se klikne na skinning a vytvoří se token, připadá mi to takové moc systémové a nevyhovující pro RP server, ale samozřejmě to dost záleží na vkusu, proto jsem se rozhodl sepsat tohle. Pro lepší přehlednost to rozdělím do sekcí, ale může se stát, že se to někomu bude zdát chaotické, protože to není příliš ucelené.
Začnu základním materiálem a to jsou suroviny - měly by mít nějaký skutečný smysl, aby z nich mohl někdo těžit. Je sice pěkné, že se vždy respawnou naleziště a žíly, ale mně se osobně se trochu příčí myšlenka jezdit po celé mapě, hledat je a těžit – je to skoro to samé jako farmení. Možná se pletu, ale myslím si, že jsou v Kopcích 2 doly – jeden někde u Southshore a jeden obsazený poblíž Ashtownu. Teď se zaměřím na ten u Southshore, tam by se mohla těžit např. železná ruda. Jsou 2 základní způsoby, jak by se mohly využít. První je, že by mi Southshore disponovalo NPC, které by vygenerovaly za určitou dobu určitý počet surovin. Druhý způsob více zapojuje hráče – Hráči by buď těžili pro Southshore nebo by zaplatili poplatek a mohli těžit pro sebe, to už je vlastně RP věc (Klidně by mohli vězni těžit nebo něco takového). Nevím, jak funguje mechanika přeměny rudy na železo ve WoW, tak to budu vesele ignorovat. Každopádně – železo z rudy by mohlo Southshore buď prodávat nebo ho dát vlastním kovářům.
Další bod je samotná výroba předmětů – hráč by na to potřeboval kovárnu, ta by zezačátku taky mohla být jen v určitém místě, později by si ji movitější hráč nebo dokonce vládce oblasti mohl zařídit u sebe ve městě. Takže by se hráč musel zaměstnat u města jako kovář, aby ji mohl používat nebo by zase musel zaplatit určitý poplatek. Výsledný produkt by pak mohl prodat hráči, frakci nebo (nevím, zda je to technicky vůbec možné) by mohl mít vlastního vendora, který by ty zbroje prodával – tomu by bylo potřeba platit.
To by bylo asi vše. Je to jen taková vize. Myslím si, že by bylo zajímavé, kdyby se na takovém systému dala vybudovat fungující ekonomika měst. Přináší to nové možnosti na eventy (obchodní cestu přepadají bandité) a města by tak měla větší motivaci najímat jednotky, které budou jejich komodity bránit. Bohaté město si logicky může dovolit lépe vyzbrojit vlastní jednotky, dát jím větší žold. Mohlo by to tvořit takový pěkný koloběh – Město prodá rudu zbrojířům, tím získá peníze, další peníze by byly z daní. Zbrojíři by pak vyrobili své vlastní produkty – z nich by získali peníze zase oni, protože by si jejich výrobky koupilo město. Banditi přepadnou důl, poberou materiál a pak ho prodají na černém trhu pod cenou a tak dále.
Budu rád za každé vyjádření, ať už budete souhlasit nebo ne. Popisoval jsem sice jen Southshore, ale podobný nebo stejný systém by se dal aplikovat i na Ashtown – tam by se využila pila a výsledné dřevo – třeba k výrobě luků.

Uživatelský avatar
Jemmotar
Příspěvky: 38
Registrován: 18 srp 2017, 11:29

Re: Profese a jejich systém.

Příspěvekod Jemmotar » 24 črc 2018, 23:37

Zní to zajímavě a ten nápad s využitím dolů se mi líbí, člověk si tam může jít doslova vydělávat.
Dokážu si představit že jeden důl bude dobrý k získávání kovů (železo, zlato, měď,...) pro kovářství. A druhý důl pak k získávání drahých kamenů (citrín, opál, jantar,topaz,...) pro šperkařství.
Discord Realm
Jemmotar#3950

HenryBof
Příspěvky: 1
Registrován: 10 bře 2019, 13:05
Bydliště: Sri Lanka
Kontaktovat uživatele:

Profese a jejich system

Příspěvekod HenryBof » 13 bře 2019, 17:13

Vilik pise:Dobrej napad, ale kdy se ty pravidla dozvime my obycejni maniaci? Tohle snad neni OT..


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host